Söndag och en till pappa son dag.

 
Söndag och nu på väg mot stan med bussen. Efter en härlig och lugn morgon utan stress är vi på väg. Oliver och jag ska gå på bio. 
Men innan vi äntrar biosalongen måste man äta något. Vi beslutade oss för Taco bar på Mäster Samuelsgatan och verkligen njöt av vår mat vilket man kan ana  på Oliver :) 
Nu är vi äntligen framme och väntar på att bli insläppta in i salongen för att se Angry birds the movie. Och det ska bli så roligt. 
Inte långt kvar nu. Glajorna på plats och stämningen är på topp. Vi satt kungligt på de bästa platserna med de bästa sofforna med benutrymme och i stort sett själva i salongen med några undantag. 
Men en sväng till stan följer även ett besök i sportbutikerna såklart. Oliver testade såklart hockey utrustning och jag fick äran att tacklas med honom. 
Jag tror han försöker säga mig något hahaha. Han tyckte att det var precis den cykel han behöver :)
Men dagen tar ju inte slut bara för att man åker hem från stan. En sväng till kolonilotterna är såklart en självklarhet och att få busa med fastrarna och farmor är ju grädden på moset. Sagt och gjort, vi tog oss dit och njöt en stund. 
Och även en kyckling korv eller två slank ner och det med hemlagad pevre som min syster ordnat. 
Vad säger man? När dessa två träffas blir det kram och pusskalas och jag kan ärligt säga att båda njuter av det. 
 
Ja en till dag tillsammans och solen sken på oss idag. Vi har haft det roligt dessa dagar som gått och vi har några till att njuta av. Han växer min grabb och det är så roligt att se hur han utvecklas till den stora killen han är. Kommer bli så spännande att följa den utveckling som kommer. 
Imorgon blir det att fira nationaldagen, sedan ännu en sväng förbi mina systrar och mamma på kolonilotterna. 
 
Ha en bra kväll och imorgon en ny dag med nya möjligheter. 
 

Kommentera inlägget här :