Lördag - på äventyr med Oliver på cykel

 
En trevlig syn på väg in mot stan. Båda blev helt till sig av beundran och njöt när den drog iväg och gasade. 
 
 
Vätske paus på Lidingövägen på väg in för att titta på Stockholm maraton. 
 
Eftersom vi var lite sena till starten och löparna befann sig på andra sidan stan passade vi på att äta lunch på Stockholms pasta och glasshus. Oliver njuter av sin lasagne och jag av min louisiana sallad med tonfisk och kräftjärtar. 
 
Här vid Karlaplan stod vi och spanade på löparna som passerade oss efter sitt första varv. 
 
Karlaplan 
 
Nu inne på Stadion och väntar på löparna och framför allt den första. Spännande. Det var lite kallt i skuggan eftersom det blåste en del, men sen när solen visade sig blev det varmt igen. 
 
Och här kommer vinnaren av Stockholm maraton 2016. 
 
Vi fortsatte och träffade några gamla kollegor/vänner på gamla jobbet på kungsbron också. Oliver hade så roligt att det var svårt att få Oliver att gå därifrån. Alltid lika trevligt att ses :D 
 
Oliver ville till Kungsträdgården och dit cyklade vi också. Det var jättemycket folk eftersom det var "smaka på stockholm". Vi tog oss runt och efter en stund räckte det och cyklade iväg mot Strandvägen. 
 
När vi kom till Strandvägen såg vi en båt, MS Sundsvall mer exakt och Oliver blev helt till sig och vi cyklade dit. Tyvärr fick man inte gå ombord, men vi fick fotografera och Oliver ville verkligen vara med på bild. 
 
 
Cirkeln sluten och på väg hem till Lidingö. Vi stannade till vid Fältöversten och åt varsin korv med bröd som mellis. Trötta men ändå glada. 
 
Men vi cyklade inte direkt hem, vi stannade till vid min systers kolonilott en stund. Oliver och min syster kommunicerar hahahaha, näe, Oliver utnyttjar sin halvtimme som han har och syster pratar med någon. Vi stannade inte så länge eftersom vi var trötta och hungriga, dessutom skulle vi hinna hem till att se finalen på Gladiatorerna. 
 
Vi träffade fina mamma också. Som var lite trött efter en lång dag på kolonilotten som hon också har. 
 
Summering av dagen: 
Vi startade vårt äventyr kl.11:30 och kom hem innanför dörren kl.19:30. 8 timmar på cykel var jätteroligt. Och detta var vad Oliver hade önskat sig göra idag. Att vi hamnade hos mina kollegor måste jag erkänna att det var mitt förslag hahaha. Nåja, dagen var jättebra. Oliver lyssnade och vi tillsammans klarade av att cykla i stadstrafik. Det var tufft men det gick. Och detta innebär att vi säkert kommer cykla fler gånger in till stan och andra platser som ligger en bit bort. 
Men jag är lycklig och stolt över Oliver som orkade och är så otroligt social. Han är rolig och kan anpassa sig till olika situationer. Han konverserar med vänner till mig som om det var hans. Bjuder på sig själv och verkligen är sig själv också. Ja en kille att gilla och för mig att älska. Vi stärkte våra band lite till som far och son denna dag. 
 
Idag känns det i benen men det är ok. Rumpan värker också hahahaha, eftersom jag är ovan att sitta på sadeln så länge som vi gjorde igår. Idag söndag blir det lugnare. Det blir bio med Oliver. 
 
Ny uppdatering kommer ikväll. 
 

Kommentera inlägget här :