Seg resa hem med tuben idag.

 
Detta från Östermalm idag på em. Det började efter att jag lämnade Liljeholmen idag på väg hem, vi blev stående i tunneln innan Mariatorget pga ordningsstörning. Sen, avstigning i Östermalmstorg pga tåg tas ur trafik och det på sidan mot T-centralen. 
Därefter när man väl står och väntar på rätt tunnelbana mot Ropsten efter två stycken tåg mot Mörby, kommer det en till en början en mot Ropsten. Men icke, denna som kommer in ändras som ni ser på bilden till "ingen påstigning". Måttlig glad av detta. Varm, svettig och lagon trött av all strul väntar jag tills rätt tunnelbana kommer. 
När det normalt tar en timme att ta sig hem tog det 90 minuter. Tur att jag hade marginal på tiden då jag skulle på möte i sonens skola idag. Kom fram 3 minuter innan start. Svettig med andan i halsen och lagom irriterad. Men mötet jag hade idag gjorde att min dag ändå blev den bästa den kunde bli. Jag har en son som är fantastisk och det kan jag leva länge på. Det gör att dagens händelser inte hänger kvar som ett grått moln. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :